Please use this identifier to cite or link to this item: http://monografias.ufrn.br/handle/123456789/6970
Title: Desafios da implantação do PMAQ no Rio Grande do Norte
Other Titles: PMAQ implementación desafíos en Rio Grande do Norte
Challenges of the implementation of PMAQ in Rio Grande do Norte
Authors: Azevedo, Brena da Silva Bulhões de Medeiros
Keywords: Qualidade, acesso e avaliação da assistência à saúde;Pesquisa sobre serviços de saúde;Administração de serviços de saúde;Assistência a saúde;Saúde pública;SUS
Issue Date: 28-Nov-2016
Publisher: Universidade Federal do Rio Grande do Norte
Citation: AZEVEDO, Brena da Silva Bulhões de Medeiros. Desafios da implantação do PMAQ no Rio Grande do Norte. 2016. 16f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Enfermagem) - Faculdade de Ciências da Saúde do Trairi, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Santa Cruz - RN, 2016.
Portuguese Abstract: Criado em 2011, o Programa Nacional de Melhoria do Acesso e da Qualidade é fruto de um importante processo de negociação e pactuação por parte das três esperas de gestão do SUS, objetivando garantir um padrão de qualidade a nível nacional. O estudo busca identificar as mudanças produzidas no processo de trabalho dos profissionais de saúde da atenção básica com a implantação desse programa. A análise descritiva de caráter qualitativo, emergiu com duas categorias e mostrou que o programa impulsionou mudanças no cenário da qualidade do acesso a rede básica assim como para a gestão e o processo de trabalho dos atores envolvidos.
Abstract: Created in 2011, the National Program for the Improvement of Access and Quality is the result of an important process of negotiation and agreement on the part of the three SUS management expectations, aiming at guaranteeing a quality standard at the national level. The study seeks to identify the changes produced in the work process of primary health care professionals with the implementation of this program. The qualitative descriptive analysis emerged with two categories and showed that the program promoted changes in the quality of basic network access scenario as well as for the management and the work process of the involved actors.
URI: http://monografias.ufrn.br/jspui/handle/123456789/6970
Other Identifiers: 2012963220
metadata.dc.description.embargo: 2019-12-14
Appears in Collections:Enfermagem

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Artigo Científico UFRN BRENA BULHÕES.docx
Restricted Access Until 2019-12-13
Artigo Científico77,66 kBMicrosoft Word XMLView/Open    Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons